Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


                                                             FAQ

 

Mikor jelent meg a játék?
2009 Március 30.

Hol lehet a játékot megvenni?
Magyarországon nem lehet kapni még a boltokban.

Hogyan tudok gépeket berakni a játékba?
Ide menj:C:\Documents and Settings\felhasználóneved\Dokumentumok\My Games\FarmingSimulator2009\mods\ és tedd be *.rar-ba vagy *.zip-ben a módot, és vedd meg a Fendt Station-nél!Ha ez nem müködik akkor a rar-t bontsd ki és lesz Read me mellékelve!

Ha *.exe kiterjesztés? a fájl, akkor elég csak futtatni, a program kicsomagolja a C:\Documents and Settings\felhasználóneved\Dokumentumok\My Games\FarmingSimulator2009\mods\ könyvtárba. A fájl futtatásának el?feltétele, hogy a mods könyvtár létezzen, ha nem létezik csinálnod kell!

Játék közben a "P" bet? lenyomásával megkapod a Fendt bolt aktuális kínalatát, itt tudsz vásárolni új gépeket.
Ha sikeresen illesztetted be az új modokat, akkor már azok is szerepelnek a kínálatban. Vásárlás után a gépeket a Fendt bolt környékén találod meg, de a tabulátorral is lépkedhetsz a gépek között, amíg rá nem találsz a friss szerzeményre.

Mi a minimális gépigénye a játéknak?
* AMD/Intel 2 GHZ
* Nvidia Geforce 6800 Serie / ATI Radeon X850 (min. 128 MB VRAM)
* 512 MB memória
* Hangkártya
* 1GB Merevlemez-hely

Túl gyorsan n?nek a növények mit tegyek?
Nyisd meg a map01.i3d fájlt egy jegyzettömbbel!
írd be keres?be hogy:growthStateTime
Minden növénynél külön beállíthatod az értéket!

Hogyan tudom a gépek árát megváltoztatni?
A data mappában keresd a storeItems.xml-t és nyid meg egy szövegszerkeszt?vel.Keresd ki a gép sorát és a Price-nál lév? értéket írd át tetszés szerint!
Ha C:\Documents and Settings\felhasználóneved\Dokumentumok\My Games\FarmingSimulator2009\mods\ könyvtárba van telepítve a mod, akkor az adott *.zip fájlt nyisd meg, és keresd meg benne modDesc.xml fájlt és ezt is nyisd meg. A Price-nál lév? értéket írd át tetszés szerint!

Mit?l lehet fehér a berakott gép textúrája?
Ellen?rizd, hogy mindent jó helyre másoltál.
Ha minden stimmel, akkor a textúra mérete okozhatja a hibát. Átt kell méretezni 128X128, 256X256, 512X512, 1024X1024, stb., méretre. A lényeg, hogy ugyanakkora legyen a szélesség és a magasság.

Vagy pedig online lehet?ség: http://www.meretezdat.hu/

Hol kell a gépeket venni,egyáltalán mi merre van?
Itt egy térkép gépeket a Fendt Station-nél veheted meg: Térkép!

Lehet embereket alkalmazni a játékban?
Nem.

Van autopilot a játékhoz?
Igen alapban van,a H bet?vel tudod bekapcsolni,de nincs elég jól megcsinálva úgyhogy csodát ne várj!

Szántásnál az Autopilot körülbelül 10 m után megáll. Miért?
Mert nincs megm?velve a földterület. Így nem tud mihez igazodni, és automatikusan végigmenni. Megoldás, hogy el?ször szántsd vagy boronáld vagy tárcsázd vagy kultizd fel azt a területet amit meg akarsz m?velni majd utána a vetésnél, ill. aratásnál már m?ködni fog az AP.


A körbálákat nem tudom értékesíteni a telephelyemen. Miért?
Ezt telepítsd fel: Welger RP 235 v2 - http://ls-modsource.de/files/Downloads/LS2009/WelgerRP235.exe
Ezután el tudod majd adni a körbálákat, ugyan ott, ahol a kockákat.
Ráadásul az alap villával is meg tudod fogni azokat a bálákat, amiket ez a gép csinál.
Viszont nagy az esélye, hogy a játékállás újboli betöltése után, ugyan ott lesznek ahol el?z?leg voltak.

Hogyan változtathatom meg a kockabála súlyát?
Látogass el ide: ahova a játékot telepítetted...\Landwirtschafts-Simulator 2009\data\maps\models\objects\strawbale
Az itt található strawbaleBaler.i3d-t nyisd meg jegyzettömbbel, nyomj CTRL+F-et és írd be a keres?be, h "density". Ezután a density után álló számot írd át. Nagyobb érték, nagyobb a bála súlya. Ha megvagy a módosítással, mentés.

Hogyan változtathatom meg a körbála súlyát?
Látogass el ide: C:\Users\Felhasználóneved\Documents\My Games\FarmingSimulator2009\mods
Itt keresd meg a gépet, amivel a körbálát készíted, tömörítsd ki. Majd a strawroundbale.i3d-t nyisd meg szövegszerkeszt?vel, írd be a keres?be, h "density", és az utána álló számot írd át. Nagyobb érték, nagyobb a bála súlya. Ha megvagy a módosítással, mentés. Majd tömörítsd vissza.

Játék közben elmosódnak a textúrák,"falak" jelennek meg ez mit?l van?
Cseréld le a videókártyád driverét,nem feltétlenül az újabb lesz a megoldás.

Multiplayer van a játékhoz?
Nincs!

Hogyan tudom állítani a növények magasságát?
Nyisd meg a map01.i3dt szövegszerkeszt?vel és az alábbi módon tudod változtatni:Kép!!

Hogyan kell Giants Editorral a letöltött tárgyakat betenni a játékba
(Cs?r, ház, rámpa, nyúlketrec, bármi, ami .i3d kiterjesztés?)
El?ször is le kell töltened a Giants Editort. (Továbbiakban csak GE)
http://uploaded.to/?id=apcddf
Els? lépésként letöltöd a kívánt tárgyat. Kitörmöríted, majd a benne található *.i3d fájlt vagy egy mappát, amiben az i3d fájl és a textúrái találhatók bemásolod ide: (ahova a játékot telepítetted) .......\Landwirtschafts-Simulator 2009\data\maps
Ezután duplakatt a map01.i3d-re, ami ugyanitt található, és vársz míg betölt mindent szépen.(viszonylag hosszú id?, várj türelemmel)
Ezután File-->Import... , megnyilik egy ablak, ahol be tudod tallózni az el?bb a maps mappába bemásolt letöltött tárgyat. Tehát tallózd be a letöltött tárgy .i3d fájlját, majd okézd le.
Mivel gyakran a map alá teszi be az új modellt, ezért a legeszer?bben úgy tudod el?csalogatni ha nyomsz egy CTRL+F-et rögtön az import után vagy Edit-->Move to camera.
Ebben a pillatban eléd ugrott a nyavajás és már csk arra vár, h elhelyezd valahova, tetszés szerint.
Tipp: Mozgatni úgy a legegyszer?bb, h mialatt ki van jelölve a tárgy nyomsz egy CTRL+B-t, majd rákattintasz a tárgyra. Így nem kell a három koordínátával bíbel?dni és úgy mozgatni.
Ha minden sikerült akkor mentés, írd felül a map01.i3d fájlt.
FONTOS, célszer? egy biztonsági másolatot készíteni a maps könyvtárról, hogyha nem úgy sikerülne a mutatvány, vissza lehessen állítani az alapokat!

Vontatási pont készítése kombájnokra
Els? lépésként, keresd meg a módosítani kívánt kombájnt. Ez lehet a C:\Users\Felhasználóneved\Documents\My Games\FarmingSimulator2009\mods könyvtárban becsomagolt *.zip fájlban. A *.zip fájlt csomagold ki, és keresd meg benne a *.xml fájlt. a *.xml fájlt Notepad-al nyisd meg, keresd meg benne ezt a sort:

attacherJoints
attacherJoint jointType="cutter" index="9|0|0" rotationNode="9" maxRot="22 0 0" rotationNode2="9|0" maxRot2="0 0 0" moveTime="2.5" /
attacherJoint index="20" jointType="TrailerCombine" allowsJointLimitMovement="false" allowsLowering="false" maxRotLimit="10 50 50" maxTransLimit="0 0 0"/
/attacherJoints

A piros színnel kiemelt "TrailerCombine" helyére írjátok be, hogy "trailer", majd mentés. A *.zip fájlt csomagoljátok vissza és irány a határ......

Hogyan tudok LS2008-ból LS2009be gépet átrakni?
Azoknakk szól akik szeretnének gépeket átrakni a 08-ból a 09-be legyen egy egyszer? dolog pl egy traki els? dolog giants editorban valamelyik gyári gépt?l átmásolod a farmer-t meg trafficCollisionTrigger-t a kiszelmet traktor f? mappájában legyen bent( giants ball fele Scenegraph mint a windows intéz? (edit menü: "cut"-kivágás, "copye"-másolás, "paste"-beillesztés ez a 3 dolog b?ven elég ehhez)szóval belemásolod azt a két f? dolgot utána az gép teljes xml-jének a tartalmát törlör és belemásolod az egiyk gyári trakiét mindegy melyiket szépen sorba tessék haladni átírod a nevet, a kereknél "repr="0"" a nulla a kerék helye késöbbi képen látod hogyan kell kiszámolni mi legyen a nulla helyén ha nem az els? helyen van. majd minden egyes index számot a képen remélem érthet? lesz hogyan kell átírni a hangoknál mivel moddesc-es lesz a gép:P egy mappába másolod bele és minden elérési útvonalat ami pl így nézett ki:data/vehicles/steerable/fendt/fendt936vario.i3d ezután cska ennyi legyen(példe esetében de a szisztéma ugyna ez végig) fendt936vario.i3d hangoknál is ha a gépnek amit átraksz van hangja akkor értelem szer?en a hang neve és kiterjesztése és az elején is legeljén a modell elérési útvonala az i3d-is az aktuális modelre legyen írva pl mtz82.i3d ezután ha minden megvan mented. másols valahonna egy sima trakira vonatkozó moddesc fájlt egy máppa a jelenlegi géppel átírod a neveket pl err?l: Belarus 1025.3 erre de csak példa!:Mtz 82 mindegyik helyen ahol ez van utánaezt(csak pl): átírod amire neked teccik ez a sor jelenik meg a gép képe melett az üzletben szóval átírod ahogy tetszik pl: kétszer van minden ilyen dolog egymás után ha jól megnézed végén van egy hivatokázi sor pl ez:belarus1025.3.xml itt aaz aktuális gép xml-je hivatkozol rá átírod pl:mtz82.xml mented mész a shopba és játszol vele ja és a mods mappába bemásolod nem kell zipelni semmi cska egy mappába legyen bent bocs a sok szöbvegért de unom a könyörgést aki megértette ez alapján áttud tenni magának gépeket:)

Nem indul a játék,csak fekete képerny? jön be mit?l lehet?
Lehetséges,hogy ugyanaz a gép kétszer van a mods mappádba,vagy speciális karaktert tartalmaz az egyik mód neve!

Hogy tudok Giants Editorban mozogni?
ALT+egérrel tudsz mozogni és rákattintva egy kör 3 irányban (X Y Z tengyely) mozgatásával tudod a modellt vagy tárgyat mozdítani/forgatni!

Hogyan változtathatom meg a pótkocsik kapacitását?
El?ször is meg kell keresned a módosítani kívánt pótkocsi .xml fájlját. Ezt a mods mappában találod. Megnyitod a .zip fájlt, majd azt az .xml fájlt nyitod meg, amelyik neve megegyezik a .zip fájléval. Nyomsz egy CTRL+F-et, beírod h "capacity" és átírod a számot. Értelemszer?en a nagyobb szám nagyobb kapacitást jelent.

Hogyan változtathatom meg a kombájnok kapacitását?
A mods mappádban megkeresed amit át szeretnél írni, a zip-en belül keress egy xml fájlt ami ugyanaz mint a zip neve! pl.: "Lexion600.zip" akkor ami Neked ebb?l kell az a "Lexion600.xml"
Ezt megnyitod egy egyszer? szövegszerkeszt?vel. Ilyet keress:
grainTankCapacity 1200 grainTankCapacity
A számot bármekkorára átírhatod .. ahogy tetszik!

Hogyan változtathatom meg a járm?vek sebességét?
El?ször is meg kell keresned a járm? XML fájlját, majd meg kell nyitnod. Keress ilyet:
motor minRpm="300" maxRpm="500 900 1900" brakeForce="7" forwardGearRatio="2.5" backwardGearRatio="2.2" differentialRatio="4" rpmFadeOutRange="20"
torque rpm="500" torque="2"
torque rpm="900" torque="4"
torque rpm="1100" torque="5.0"
torque rpm="1750" torque="5.0"
torque rpm="1800" torque="3.5"
/motor

maxRpm="500 900 1900"- ez a 1-2-3 tempomathoz tartozó motorfordulat. A szám növelésével gyorsabban megy a járm?, csökkentésével lassabban.

torque rpm="500" torque="2" - Itt a fordulatszám értékekhez kapcsolódó teljesítmény értékeket tudod beállítani. Csak finoman érdemes hozzányúlni, mert különben indulásnál mindig hátsó kerékre áll a gép:)
Ha sokkal gyorsabban akarsz menni, akkor illessz be újabb sorokat ennek a résznek a végére, magasabb fordulatszám értékkel és kicsit magasabb torque értékkel, mint az el?z? sor.

Letöltöttem a Hungarian mapot és nem tudok napraforgót aratni. Mit tegyek?
Az általad kedvelt adapter xml fájljában van egy ilyen sor:

fruitTypes fruitTypes="maize "

és ilyenre átírod:

fruitTypes fruitTypes="maize rape "


Hogyan oldjuk meg, hogy a munkaeszközök is forduljanak a rábával együtt?
http://ul.to/ql1j04 by Kenny85


Hogyan állítsam be a joystick-omat/kormányomat?
http://www.youtube.com/watch?v=I1XYL4vPrOA


Hogyan változtatható meg a farmer kezdési pontja?
http://www.abload.de/img/map01v1tc.jpg

Mióta a v1.0-s patch elérhet?, lehet?ség van Kis Pistánk kezdési pontjának megváltoztatására.

Ehhez csak annyit kell tennetek, h megnyitjátok az éppen használt mapotokat (map01.i3d), és kikeresitek benne a "careerStartPoint" nevezet? bejegyzést. Alap map esetén ez az utolsó bejegyzés, letöltött map esetén viszont bárhol lehet. Keresgess!

Kattintsatok rá, ezután pedig a megszokott módon mozgathatjátok a pontot, ugyan úgy, ahogyan azt a tárgyaknál tennétek. Elhelyezitek a kívánt helyre (bárhova), majd mentitek a módosult mapot.


Hogyan "állíthatom meg" az id?t (a játékban persze )? (A "hogyan kapcsolható ki az éjszaka" egyfajta alternatívája.)
Ahhoz, hogy az id?d megállítsuk, a savegames.xml-be kell egy kicsit belekontárkodnunk.
Tehát megnyitjuk a savegames.xml-t (ami itt található: C:\Documentumok\My Games\FarmingSimulator2009) pölö jegyzettömbbel, és rákeresünk erre: Az "X" itt egy szám, ami megmutatja, h mennyivel telik gyorsabban az id? (1x [valós id?], 4x, 16x, 32x, 60x).
Tehát ahhoz, h megállítsuk az id?t, csupán ezt a számot kell rendkívüli módon lecsökkentenünk.
Például: settings timescale="0.000001"


Hogyan "kapcsolható ki" az es??
Ismételten látogass el ide: C:\Documentumok\My Games\FarmingSimulator2009
Nyisd meg a savegames.xml-t, nyomj CTRL+F-et és írd be: timeUntilNextRain. Az itt található számot írd át mondjuk 99999999999999999-re. Ezt követ?en ugyancsak CTRL+F után írd be: timeUntilRainAfterNext. Ezt is írd át hasonlóan nagy számra. Ismételten CTRL+F-et nyomsz, beírod, hogy: nextRainDuration. Ezt az értéket átírod vmi kis számra, például 0.001.
Ezennel az es?" megsz?nt" létezni a játékban

Hogyan növelhet? meg a bála súrlódása?
http://www.abload.de/img/untitled-2a6cp.jpg

Hogyan kapcsolható ki a forgalom?
Látogass el ide: ...My Games\FarmingSimulator2009. Itt keresd meg a savegames.xml-t, majd nyisd meg szövegszerkeszt?vel. A "traffic density" értékét írd át 0-ra. Vagy ha éppen ellenkez?leg, nagyobb forgalmat szeretnél, írd át értelemszer?en nagyobb számra.

A silózóval szeretném megtölteni a pótkocsit,de nem tellik mit tegyek?
A pótkocsi xml-jében keresd meg a fruittype sort és a meglév? típusok közé írd be azt a szót,hogy silage,ha régebi fajta a silózód akkor a grass szót!

A silózóval megtöltöm a pótkocsit,de nem engedi leborítani a tárolóba mit tegyek?
Megnyitod GE-vel a mapod, megkeresed a silót, amibe borítani akarod a cuccot. Rákattintasz a silotrigger-re, ezután a fels? sorban window/User attributes. Ekkor bejön egy új ablak, megkeresed ezt a sort: fruittypes, itt most elvileg csak grass van, beírod mellé, hogy SILAGE. Ezután a priceMultipliers-hez beírsz egy 1-est, és már m?ködni is fog.

TSZ map v2 (sunflower & sugarbeet) F.A.Q. !!!

You have to copy the downloaded "data" folder into the "data" folder (where your game is installed...\Landwirtschafts-Simulator 2009\data)

And the downloaded "mods" folder goes to the already existing "mods" folder (C:\Documents and Settings\username\Documents\My Games\FarmingSimulator2009\mods), where the downloaded combines, trailers, etc go.

If you want to harvest sunflower, you have to buy a suitable combine and trailer.


The Sugarbeet mod contains new machines, you have to put them into the "mods" folder.

The sugarbeet harvester (KSz-6) can only gather the sugarbeet if you have already removed its leaves with the CF-6 RT


Jó játékot mindenkinek!